cursor

Siden er opdateret 17. 12. 2011

Med egenskaben cursor kan man definere, hvordan cursoren skal se ud, når den holdes over et bestemt element.

<span style="cursor:help;" title="forklaring">Svært_ord</span>

Følgende værdier er gyldige for definition af cursor (før cursoren ind over beskrivelsen og se den aktuelle cursor):

auto
Browseren vælger hvilken cursor der vises i henhold til context.
crosshair
Sædvanligvis bruges et plus-tegn ('+').
default
Browserens default cursor. Oftest en pil.
hand
Brug et hånd-icon.

Fungerer nogen af mine fuldt opdaterede testbrowsere - du bør undlade at bruge denne egenskab.
help
Bruges til at vise, at der er hjælp tilgængeligt for elementet. Oftest vist som en pil med et spørgsmålstegn eller som en ballon.
inherit
Nedarver cursor-udseende fra forældreelementet.
move
Bruges til at vise, at noget kan flyttes.
pointer
Bruges til at vise tilstedeværelsen af et aktivt valgbart element som f.eks. et hyperlink.
progress
Bruges til at vise, at en process kører i baggrunden og at dette ikke vil have indflydelse på brugerens interaction med systemet. Vises som en pil og et timeglas.
text
Bruges til at vise, at indholdet kan markeres. Oftest vist ved at bruge en I-bar.
wait
Bruges til at vise, at brugeren skal vente, da programmet er optaget. Sædvanligvis vist ved et timeglas eller et ur.
Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen januar 2005
Du er her: Forsiden - css - egenskaber - cursor