Formularer

Brugerfelter

Emnet bruger-input er så omfattende, at jeg har valgt at dele det op i mindre bidder:

input type="image"

Siden er opdateret 22. 8. 2009

En knap kan også laves som et billede:

At lave et input som et billede kan - som du ser det her - virke som overkill (hvorfor ikke bare lave et billede og sætte et link på?), men skal du bruge en knapfunktion i en eksisterende formular og vil du ikke se på de browser-genererede knapper, kan du bruge denne løsning.

Bruger du en <input type="image"... >, vil den have samme funktion i formularen som en <input type="submit"... >.

Inputfelter af typen image lader sig let style med css. En definition i cssinput rammer alle elementer uanset type:

input {
  border: 1px solid #ccf;

Skal kun input af denne type styles, specifiserer man det i css ved at skrive input[type="image"]:

input[type="image"] {
  border: 1px solid #ccf;