Brugere lige nu: 1 Hjemmesideskolen - Passwordkontrol med php

Passwordkontrol med php

løsning med kun én bruger

Siden er opdateret 7. 2. 2009

Denne passwordkontrol består i brugerdelen af 3 sider:

1. default.php er siden med login-formularen, hvor brugeren indtaster brugernavn og password (den side, du netop kom fra?).
    Hvis din server fordrer et andet navn på en given mappes standardside, skal du selvfølgelig tilsvarende ændre navnet på default.php, så det passer med, at et link ind i den beskyttede mappe (uden angivelse af sidenavn) automatisk åbner login-siden.
  2. login.php er den side man kommer til ved login. Siden har øverst en sektion, der kun vises ved korrekt login.

Siden har nederst har en sektion, der kun vises ved ukorrekt login - og henviser til default.php.

Alle andre beskyttede sider laves over samme skabelon som login.php
  3. logout.php er den side, der afslutter den igangværende session på brugerens ønske.
  4. Desuden finder du bruger.php som er en fil, der ligger serverside og tjekker brugernavn og password.

Alle filer kan downloades og er køreklar. Jeg anbefaler, at du efter download og udpakning straks læser læs_mig_først.txt og skaffer dig overblik over de forskellige sider og modulers funktion.

Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen september 2004
Du er her: Forsiden - scripts - phppass - Passwordkontrol med php