Brugere lige nu: 1 Hjemmesideskolen - Passwordkontrol med php

Passwordkontrol med php

En løsning med flere brugere

Siden er opdateret 7. 2. 2009

Denne passwordkontrol består i brugerdelen af 4 sider:

1. default.php er siden med login-formularen, hvor brugeren indtaster brugernavn og password.
    Hvis din server fordrer et andet navn på en given mappes standardside, skal du selvfølgelig tilsvarende ændre navnet på default.php, så det passer med, at et link ind i den beskyttede mappe (uden angivelse af sidenavn) automatisk åbner login-siden.
  2. login.php kontrollerer, om man har indtastet korrekt brugernavn og password og i bekræftende fald viderestiller siden til forside.php. I benægtende fald vises en fejlmeddelelse.
  3. forside.php er den side man kommer til ved login. Siden har øverst en sektion, der kun vises ved korrekt login.

Siden har nederst har en sektion, der kun vises ved ukorrekt login - denne sektion henviser til default.php for at kunne foretage korrekt login.

Alle andre beskyttede sider laves over samme skabelon som forside.php
  4. logout.php er den side, der afslutter den igangværende session på brugerens ønske.
  5. Du finder desuden i filpakken mysql.txt, der indeholder den kode, som du på din phpmyadmin-side skal indtaste for at oprette den nødvendige tabel i databasen

Desuden består funktionen på administrationsdelen af disse 4 sider

1. default.php er siden med login-formularen, der giver administrator adgang til administrationen.
  2. login.php kontrollerer, om man har indtastet korrekt brugernavn og password og i bekræftende fald viderestiller siden til administrator.php. I benægtende fald vises en fejlmeddelelse.
  3. administrator.php er en side, hvorfra nye brugere kan oprettes med brugernavn og password. Du kan lade denne side være offentlig - men hvad er så fidusen med password? Eller du kan holde den for dig selv (lave særskilt passwordbeskyttelse på den eller lægge den i sin egen mappe). I det fil-sæt, du kan downloade, ligger administrationen i en undermappe og med eget login via en default.php.

Alle filer kan downloades og er køreklar. Jeg anbefaler, at du efter download og udpakning straks læser læs_mig_først.txt og skaffer dig overblik over de forskellige sider og modulers funktion.

Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen oktober 2004
Du er her: Forsiden - scripts - phpmysql - Passwordkontrol med php