Brugere lige nu: 1 Hjemmesideskolen - Administrationsmodul

Administrationsmodul

Administrtionsmodulets placering

Siden er opdateret 31.12.2006

Lad mig starte med at sige, at dette modul under ingen omstændigheder må lægges sådan, at dine brugere kan få adgang til det. Ellers er hele sikkerheden med password-login væk.

Læg modulet i en undermappe til mappen med databasefilen og de passwordbeskyttede filer. Giv mappen med administraionen et kryptisk navn bestående af et tilfældig rækkefølge af tal og bogstaver på mindst 8 karakterer.

Modulet består af 5 filer:

1. administrator.php Hovedfilen, hvorfra det hele styres. Filen indeholde en funktion til indskrivning af nye brugere. Filen inkluderer mysqlread.inc.
  2. mysqlread.inc Filen indholder en funktion, som aflæser indholdet i databasen og udskriver det på siden.
  3. nybruger-ok-php Filen indeholder en funktion, som undersøger indholdet i databasen og sammenligner det med data fra formularen. Er det nyindtastede brugernavn ikke optaget, indskrives brugernavn og password som en ny post i databasen.
  4. slet.php Filen indeholder en funktion til sletning af brugere. Filen kaldes af links i mysqlread.inc og returnerer til administrator.php.
  5. mysql-funktioner.php Filen indeholder nogle fællesfunktioner, der bruges både ved sletning og ved indskrivning af nye brugere

Dertil kommer 4 filer til passwordbeskyttelse af administrationen:

1. adminbas.inc Filen indeholder kode til oprettelse af en tabel i MySQL-databasen til håndtering af administrators brugernavn og password.
  2. default.php Filen indeholder lgin-formular til administrationen
  3. login.php Filen indeholder en funktion til password-kontrol