Nyhedsbrev afsendt

Denne nyhedsbrev-funktion består ef 7 filer, hvoraf de 6 skal være anbragt ude af brugernes rækkevidde:

1. tilmeld.asp En side, hvor brugere kan tilmelde eller framelde deres email-adresse med henblik på fremover at modtage det omhandlede nyhedsbrev.

Denne side er den eneste, brugerne må få at se og den behøver ikke ligge i samme mappe, som alle andre sider + databasen ligger i - herved opnås en vis beskyttelse mod hacking (i modsat fald kan funktionen misbruges til at rundsende spam).
  2. database.mdb En access-database, der indeholder de adresser, som brugerne har lagt ind.
  3. mail_write.asp En side med en formular, som administrator kan skrive nyhedsbreve i.
  4. mail_show.asp En side, som administrator kan burge til at tjekke indholdet i databasen og eventuelt der slette adresser, som har vist sig at være 'døde' eller som af anden årsag ikke skal være registreret i basen længere.
  5. mail_preview.asp En side med et script, der kan vise administrator, hvordan mailen vil tage sig ud, når abonnenterne modtager den - inden mailen sendes. Derved kan eventuelle opsætningsfejl eller andet rettes, inden endelig afsendelse.
  6. mail_send.asp Et asp-script, der kaldes fra formularen i mail_write.asp og som læser adresserne i databasen og sender det indtastede nyhedbrev til adresserne fra basen.
  7. mail_delete.asp Et lille asp-script, der på administrators bestilling fra mail_show.asp går ind og sletter en udpeget adresse i databasen.
Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen november 2004
Du er her: Forsiden - scripts - nyhedsbrev - Nyhedsbrev afsendt