Password-login med asp

Siden er opdateret 24.3.2007

Denne passwordkontrol består på brugersiden af 5 sider:

1. default.asp - loginsiden, der er den første side - med formular til indtastning af brugernavn og password.

Hvis din server fordrer et andet navn på en givet mappes standardside, skal du selvfølgelig tilsvarende ændre navnet på default.asp, så det passer med, at et link ind i den beskyttede mappe (uden angivelse af sidenavn) automatisk åbner login-siden.

2. bruger.asp, der kontrollerer det indtastede mod databasen.
  3. index.asp er den side, man sendes til, hvis man godkendes som bruger (hvis serveren fordrer navnet index.php til formularen - se første punkt - må denne side selvfølgelig gives et andet navn).
  5. logout.asp er en side, der afslutter den igangværende session på brugerens ønske. Session afbrydes desuden automatisk, hvis brugeren i nogle minutter ikke har været aktiv på siderne i det beskyttede område.
  6. Desuden finder du i filpakken brugere.mdb, der er databasen - i Access 2000-format.

Desuden består funktionen på administrationsdelen af disse 4 sider

1. default.asp - til indtastning af administrators brugernavn og password.

2. login.asp, der kontrollerer det indtastede mod databasen.
  3. admin.asp, der giver adgang til at oprette og slette brugere i brugerdatabasen
  4. logout.asp er en side, der afslutter session på administrators ønske. Session afbrydes desuden automatisk, hvis administrator i nogle minutter ikke har været aktiv på admin.asp.
  5. admin.mdb er databasen - i Access 2000-format.

Alle filer kan downloades og er køreklar. Jeg anbefaler, at du efter download og udpakning straks læser læs_mig_først.txt og skaffer dig overblik over de forskellige sider og modulers funktion.

Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen august 2004
Du er her: Forsiden - scripts - asppass - Password-login med asp