Adresseændring

Der er flere måder at lave en adresseændring - sende brugeren videre til en anden adresse end den indtastede.

Det kan gøres med en meta-kode anbragt i en sides head. Eller man kan gøre det med noget serverside-script, som brugeren aldrig ser, det fungerer bare på serveren.

Siden er opdateret 15. 6. 2006

Adresseændring med asp

Skal du flytte hele dit site fra en serverplads til en anden og har du på den fraflyttede serverplads brugt asp på dine sider, kan du lave en meget simpel viderestilling. Alle dine sider erstattes en efter en med en lille stump kode, der får den oprindelige sides navn. I koden laves henvisningen til den nye adresse:

<%
Response.Redirect "http://ny.server.dk/en_side.php"
%>

I modsætning til løsningen med metakode kan du ikke skrive nogen meddelelse til brugeren. Metakode-løsningen virker i browseren, men asp-koden virker på serveren, så brugeren ser aldrig andet end siden fra den nye adresse, når den åbnes.

Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen oktober 2007
Du er her: Forsiden - scripts - Adresseændring