Tæl de besøgende på dine sider

Indlæs andet indhold på denne side -
cgi-tællere på udbyders domæne:

serverside-tællere på eget domæne:

Siden er opdateret 30. 4. 2006

Forord til tællere

Vi vil alle gerne have en masse besøgende på de sider, som vi har brugt så mange timer på at først stykke sammen og derefter finpudse. Men hvordan får vi information om, hvor mange, det drejer sig om?

Svaret på det spørgsmål afhænger af, hvilken udbyder du benytter som vært for dine sider!

På de følgende sider vil jeg vise nogle eksempler på forskellige Internetudbyderes måde at stille denne funktion til brugernes rådighed - og hvilken måde det virker på.

Flere udbyderes koder og muligheder vil komme til, efterhånden, som jeg finder frem til de nødvendige oplysninger.

Hvorvidt du kan lide grafiske tællere eller foretrækker en tekstbaseret, er sådan set underordnet. Din Internetudbyder bestemmer, hvad du kan få, hvis ikke du vil benytte en af de eksterne tællere eller har mulighed for at lave din egen i asp eller php.

Men da jeg har haft lejlighed til at arbejde med begge typer, kan jeg da godt røbe, at jeg klart foretrækker en tekstbaseret. Den er meget nemmere at integrere i den øvrige side.

Med de grafiske tællere kan det også være et problem at få tælleren til at falde naturligt ind i et valgt sidedesign.

Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen september 2000
Du er her: Forsiden - scripts - Tæl de besøgende på dine sider