Adresseændring

Der er flere måder at lave en adresseændring - sende brugeren videre til en anden adresse end den indtastede.

Det kan gøres med en meta-kode anbragt i en sides head. Eller man kan gøre det med noget serverside-script, som brugeren aldrig ser, det fungerer bare på serveren.

Siden er opdateret 20.10.2007

Skal du flytte hele dit site fra en serverplads til en anden, kan du med javascript lave en meget simpel viderestilling. Alle dine sider erstattes en efter en tom side, der i body-tagget har fået tilføjet denne kode:

<body onload="location.replace('http://ny_adresse.dk/nyside.html')">

Ved at bruge metoden location.replace undgår du, at den omdirigerende side er registreret i brugerens historik og brugeren er dermed ikke fanget i en sløjfe, afskåret fra at bruge browserens 'tilbage'-knap væk fra dine sider.

Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen oktober 2007
Du er her: Forsiden - scripts - Adresseændring