Menuer, lodret eller vandret

Læs også om:

Menuens design

Siden er opdateret 12. 12. 2005

Når du har fået klarlagt, hvilke punkter, der skal indgå i menuen, skal du til at overveje, hvordan menuen skal anbringes på siden - lodret eller vandret - og hvordan menupunkterne skal se ud.

Afgørende for menuens orientering er selvfølgelig det sidelayout den skal fungere i. Det vil være tosset at bruge tid på at lave en flot lodret menu, hvis den skal ligge på en side, som er designet til en vandret menu.

Menuens udseende afhænger af, om du vil lave en ren tekstbaseret menu eller en grafisk menu.

For den tekstbaserede skal du så overveje, om du vil lave den helt simpel med en række klikbare ord eller om der skal være nogle arealer rundt om teksten, som skal indgå i linkfunktionen.

For den grafiske kan du tænke på, om det skal være en række simple knapper, om der skal indgå noget dynamik i knapperne eller om du vil lave et stort grafisk layout, hvori der defineres klikbare felter.

Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen januar 2000
Du er her: Forsiden - html - Menuer, lodret eller vandret